Garantie & klachten

Garantie

Beantwoordt het product niet aan de overeenkomst (heeft het een gebrek)? Voor alle producten die je als consument bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product aan de overeenkomst moet beantwoorden en dus in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Dit hangt wel af van de aard van het product.

Het kan daarnaast voorkomen dat een bestelling kapot gaat of beschadigd raakt tijdens transport of dat een product niet aan je wensen voldoet. Voor het goed functioneren en de optimale levensduur van onze producten is het van belang om de producten en onderdelen met kennis van zaken op de juiste wijze te gebruiken.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde producten fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie kan bestaan uit een extra garantie die wordt gegeven door de fabrikant of leverancier van het product. Indien dit het geval is, vind je dit terug in de documentatie bij het product.

Natuurlijk geldt de garantie alleen op artikelen als er sprake is van een gegronde klacht. De klacht is bijvoorbeeld ongegrond als deze is veroorzaakt door:
– Opzettelijke beschadiging
– Verkeerd gebruik of nalatigheid (inclusief beschadigingen door het niet volgen van wasvoorschriften)
– Gebrekkig onderhoud
– Water-, val en/of stootschade
– Normale slijtage

Outmate kan niet garanderen dat de weergave van de producten zoals afgebeeld op de website in alle gevallen exact overeenkomt met de geleverde producten.

Heb je een klacht over een artikel? Kijk dan verder op deze pagina onder het kopje ‘’Klachten’’.

Klachten

Algemeen
Wij doen ons uiterste best onze producten en diensten goed af te leveren. Helaas kan het voorkomen dat een product niet in orde blijkt te zijn, en wij begrijpen hoe vervelend dit kan zijn.

Heb je een klacht? Het is verstandig dit zo snel mogelijk aan ons te laten weten. Het liefst zo duidelijk en volledig mogelijk. Je kunt onder meer gebruik maken van ons contactformulier of een e-mail sturen naar info@outmate.nl. Als een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, wordt er binnen 2 werkdagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een verwachting wanneer je van ons een uitgebreider antwoord kan verwachten.

Mocht het bovenstaande niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via www.keurmerk.info/Home/Klacht. Het is daarnaast voor consumenten in de Europese Unie ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform (Online Dispute Resolution) van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is hier te vinden.

Artikelklacht melden
Als je jouw klacht aanmeldt, wordt gekeken of deze onder de wettelijke – en/of fabrieksgarantie valt. Als de klacht gegrond is komen de kosten voor herstel of vervanging voor rekening van Outmate. Zie hierover ook de tekst hierboven onder het kopje “Garantie”.

Het kan zijn dat je het gebrek pas na de bedenktijd van 14 dagen ontdekt, waardoor het buiten de termijn van het herroepingsrecht valt (indien dit voor het betreffende product geldt). Mocht dit gebeuren dan stellen wij het op prijs dat je zo spoedig mogelijk contact met ons opneemt via info@outmate.nl, met daarbij (indien mogelijk) foto’s van het product en het gebrek. Wij zullen altijd zo snel mogelijk zoeken naar een passende oplossing.

LET OP: wij stellen het zeer op prijs dat je jouw ordernummer vermeldt in het bericht. Dat versneld de afhandeling.